CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

lørdag 24. januar 2009

Strawberry fields forever

Som tidligere nevnt er jeg blitt kraftig syk og går nå på antibiotika og er avhengig av smertestillende tabletter, noe som betyr at jeg har hatt plenti med tid til å tenke over ting, oppdatert meg på nyheter og sett masse film. Noe jeg har tenkt en del på er Gaza og generelt krig. Hva er det som får mennesker til å bli så ondskapsfulle? Hvorfor kan vi ikke bare leve i fred uten å være redd for hva vi kommer til å lese om i morgendagens aviser? Sist jeg var på skolen så vi på "musikkvideoer" fra 1. verdenskrig. Tårene presset på, og jeg kunne faktisk ikke skjønne hva er verdt så mange liv. Men kanskje det bare det var da feberen tok over. Senere på dagen lå jeg i tre timer og gråt fordi jeg savnet farmor som bor en gåtur unna. You got to love it.

 -  Torunn

3 kommentarer:

Dear Sonea sa...

syns maks synd på deg mate.

Anonym sa...

Ohh, akkurat slik bruker jeg også å reagere på alle slags filmer om krig etc. Sist gang var Max Manus!

Anonym sa...

hva med congo, der dør det like mange hver dag som det har gjort i hele gaza situasjonen, tallet er vel opp i 4-5milioner nå:(

og hva med afghanistan, der har jo vi soldater. har hørt at obama vil kreve at til og med norge skal hjelpe til i sør-afgh. der kampene er hardest.

det er vel kanskje best å la hver å tenke over det..